Για μένα

Η φωτογραφία μου
Όνομα μητρός:Ψυχή Όνομα πατρός: Όνειρο Προορισμός: Προτιμώ αδιάκοπα να ταξιδεύω Μότο:Μην αφήνεις γι' αύριο ότι μπορείς να κάνεις σήμερα Ζω: για την οικογένειά μου. Είμαι: Ύλη μα περιφέρομαι στα άυλα τις περισσότερες φορές. Δεν μπορώ να ζήσω: χωρίς τα παιδιά μου. Σας ευχαριστώ που μου επιτρέπετε να συνεχίσω να ονειρεύομαι....

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΜΟΥ, Σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!

Η Αλεξάνδρα Κουτσούκου, φίλη και αναγνώστρια, διαχειρίστρια της ομάδας ΔΙΑΒΑΖΩ, ΤΑΞΙΔΕΥΩ, ΧΑΝΟΜΑΙ στο fb έγραψε από καρδιά τις σκέψεις της και τα συναισθήματά της μετά την ανάγνωση του βιβλίου μου. Θα μπορούσα να πω πολλά, αλλά προτιμώ όπως πάντα ν' αφήσω τις λέξεις να μιλήσουν....Αλεξάνδρα μου, σ' ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου! 




Καλοκαίρι 2011-Προορισμός Κέα 
  
  Είμαστε λοιπόν στο λιμάνι του Λαυρίου και περιμένουμε το πλοιο που θα μας μεταφέρει στην Τζιά , για την παρουσίαση των βιβλίων της Μαρίας Κωνσταντούρου και της Ευαγγελίας Ευσταθίου , Ζωή μου εσύ και Μετά την καταιγίδα.Μεγάλες στιγμές οι στιγμές της αναμονής .Το κουτσομπολιό σε όλο του το μεγαλείο !Γυναίκες , θα σκεφτεί σοφά, κάποιος.Αυτός ο κάποιος ,είναι ο άντρας μου, (μεγάλη η χάρη του ) , που τον είχα παρατημένο σε μια άκρη να κυνηγά την κόρη μας και εγώ κουτσομπόλευα με τις δύο αγαπημένες μου κυρίες.
  Εκεί άκουσα λοιπόν για πρώτη φορά , το σκεπτικό της Ευαγγελίας Ευσταθίου , για το βιβλίο που στριφογύριζε στο κεφάλι της .Αιώνια Νύχτα , ο τίτλος της συγγραφέως .Η μικρή και λιτή εξομολόγηση της , δεν μου έφτανε .Με είχε βάλει σε πολλές σκέψεις .Η περιέργεια μου χτυπούσε τρελλά νούμερα.Σκεφτόμουν διάφορα πράγματα για την υπόθεση και είχα απέναντι μου , τον τοίχο που λέγεται ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ ,σου ρίχνει την βόμβα και μετά χαλαρή παρακολουθεί , τι προκάλεσε .Ο κλασσικός Κριός.Κι εγώ σαν κλασσική , περίεγη Ζυγός , κάθε φορά που μιλούσαμε απο τότε και μετά , προσπαθούσα να της εκμαιεύσω πληροφορίες , κάτι που θα με βοηθούσε να καταλάβω , να προετοιμαστώ ,έστω για τον τυφώνα Ευσταθίου και για όλα αυτό που θα ένιωθα .
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ :

  Το μόνο που κατάλαβα , είναι πως πρόκειται για ένα διαφορετικό βιβλίο .Διαφορετικό , σε ποιό επίπεδο , σκέφτηκα .Συγγραφικά , στο θέμα του , στους ήρωες , στο στήσιμο του .Αρχίσαν πάλι να με ζώνουν τα φίδια της περιέργειας .Ένιωθα μουδιάσματα ,κάθε φορά που κοιτούσα τα προηγούμενα βιβλία της .Τσιμπήματα ,ταχυκαρδίες και τα σχετικά .Η έλλειψη και η περιέγεια με έκαναν εμμονική .Οι μέρες δεν περνούσαν και τα βράδια μου,  κυλούσαν βασανιστικά .Μπορεί να ακούγεται αστείο αλλά αυτή είναι η αλήθεια .

ΗΡΘΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ Η ΩΡΑ :
  
Τη στιγμή που το πήρα στα χέρια μου ένιωσα πως φωτίστηκε ο ουρανός.Πυροτεχνήματαάρχισαν να σκάνε ,ο ούρανός γέμισε με  πολύχρωμα φώτα .Και αποφάσισα να χαθώ κι εγώ για λίγο.Η αφοσίωση του διαβάσματος .

ΑΜΑ ΚΟΛΛΑΣ : 

Απο την πρώτη κιόλας αράδα , ένιωσα τη διαφορά στο βιβλίο και στο ύφος της Ευαγγελίας .Δύο χρώματα κυριαρχούν, το άσπρο και το μαύρο , δύο φαινόμενα ,το σκοτάδι και το φως , το μυστήριο και η αλήθεια , το τότε και το τώρα .Δεν είχα φτάσει ούτε στα μισά του βιβλίου και με είχε συνεπάρει.Για άλλη μια φορά θαύμασα τον τρόπο σκέψης της ,τη γλώσσα της να ρέι , τις σελίδες να γυρίζουν  η μια μετά την άλλη , χωρίς σταματήμο .Με είχε αφήσει για μια ακόμα φορά άφωνη.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ :

 Μια κατάρα που αλλάζει τα πάντα.Γενιές που κουβαλανε στην πλάτη τους βαρύ φορτίο .Η αιώνια μάχη του φωτός, με το σκοτάδι .Δύσκολες νύχτες , δύσκολες μάχες .Πάλη για να βρεις τον εαυτό σου , πάλη για να δεχτείς πράγματα.Και αλήθειες, που κάποιές φορές πονάνε πολύ , άλλες πάλι λίγο .Η ουσία όμως είναι πως πονάνε.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ :

Για πρώτη φορά κατάλαβα την συγγραφέα .Μπήκα στη θέση της, πόνεσα μαζί της , μεσα απο τον πόνο τον ηρώων , ένιωσα την αγωνία τους , τη χαρα τους , τη λύπη τους.Δύσκολο εγχείρημα το θέμα του βιβλίου.Υπήρχαν φορές που ένιωθα την ψυχή μου να ξεριζώνετε .Ψαγμένο θέμα , καλοδουλεμένο και χωρίς ασάφειες .Πολλά ερωτήματα σου δημιουργούνται στις πρώτες σελίδες , πολλές απορίες .Όλα όμως απο ένα σημείο και μετά , απαντιούνται και δίνουν διαφορετική τροπή στην ιστορία .Θεωρώ πως το βιβλίο μέχρι ένα ορισμένο σημείο , μοιάζει με μπερδεμένο κουβάρι .Με έναν μαγικό τρόπο , που μόνο το φαινόμενο Ευσταθίου , γνωρίζει , όλα λύνονται  μαγικά.

ΑΛΛΑΓΗ ΥΦΟΥΣ?

 Το γνωστό κι αγάπημενο ύφος της Ευαγγελίας Ευσταθίου , εμπλουτίζετε απο ιστορικά δεδομένα , που είναι δωσμένα περίτεχνα , χωρίς να κουράζουν και να δημιουργούν κοιλιά στην ιστορία .Τα στοιχεία ρεαλισμού ,είναι και σε αυτό το βιβλίο έντονα , με τη μόνη διαφορά , πως το θέμα με το οποίο ασχολείται , αγγίζει τα όρια της ψυχολογίας.Αυτή, για μένα, είναι η μεγάλη διαφορά σε αυτό το βιβλίο , που το κάνουν να ξεχωρίζει απο κάθε προηγούμενο .Μια ιστορία που έχει να κάνει με την ψυχή και το μυαλό των ηρώων .Ένα θέμα που μπορεί να το βιώνει ο καθένας απο εμάς .Οι προηγούμενες και οι επόμενες ζωές .Μεγάλο κατόρθωμα ο σωστός χειρισμός του.


ΤΟ ΤΕΛΟΣ :


   Η μεγαλύτερη έκπληξη που ένιωσα διαβάζοντας , το ΒΑΘΥ ΒΕΛΟΥΔΙΝΟ ΣΚΟΤΑΔΙ , ήταν το τέλος του .(το οποίο , παρεπιπτόντως , διάβασα , τρείς φορές .Όχι γιατί δεν το κατάλαβα ,αλλά γιατί δεν το ΧΟΡΤΑΣΑ).Το συγκεκριμένο βιβλίο δεν θα μπορούσε να έχει ιδανικότερο τέλος .Ισως σε κάποιους να αρέσει πολύ , ίσως σε κάποιους λιγότερο .Μετά απο μεγάλη σκέψη κατέληξα όμως πως είναι το ιδανικότερο.

Εν ολίγης :

Για άλλη μια φορά , λυπήθηκα όταν γύρισα την τελευταία σελίδα .Στο μυαλό μου ήρθε πάλι η γνώριμη ερώτηση "και τώρα;".Και τώρα, θα αφήσω τν χρόνο να περάσει παρέα με τους ήρωες των προηγούμενων βιβλίων της Ευαγγελίας , μέχρι να φτάσει η στιγμή που θα με εκλπήξει με το επόμενο .Γιατί κάθε φορά με εκπλήσει , ευχάριστα , γιατί αυτή η γυναίκα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΟ .Γιατί την αγαπώ , αυτή και όλα αυτά που δημιουργεί μέσα στο κεφάλι μου.Γιατί μαζί της .........................................................ταξιδεύω , ευχάριστα .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου